Η ΣΑΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΘΙ ΣΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ!
Σαρία σημαίνει «το μονοπάτι που οδηγεί στην πηγή» και είναι ο εξ Αποκαλύψεως νόμος του Ισλάμ, μοιάζει με το χριστιανικό Κανονικό Δίκαιο, αλλά αποτελεί ευρύτερη έννοια. Η Σαρία είναι ο ασφαλής και σίγουρος δρόμος που θα οδηγήσει τον μουσουλμάνο στη σωτηρία κατά την Ημέρα της Κρίσης.
Οι ρυθμίσεις της περιλαμβάνουν το σύνολο των δραστηριοτήτων των πιστών, αφού όλα ελέγχονται απ’ τη Σαρία, όχι μόνο τα θέματα που αφορούν το ιδιωτικό, οικογενειακό, περιουσιακό, κληρονομικό, εμπράγματο και εμπορικό δίκαιο, αλλά και ό,τι έχει να κάνει με τη λατρεία και το τελετουργικό τυπικό.
Επίσης περιλαμβάνει το ποινικό δίκαιο, τις λεπτομέρειες διεξαγωγής της δίκης, ακόμη και το στρατιωτικό δίκαιο, αλλά και τους κανόνες συμπεριφοράς και εμφάνισης των μουσουλμάνων.
Η Σαρία δεν αποτελεί αυτό ακριβώς που ονομάζουμε νομικό σύστημα και σε καμία περίπτωση δεν στηρίζεται σε συντεταγμένους νομικούς κώδικες. Η Σαρία κυρίως ρυθμίζει τις σχέσεις των πιστών με τον Θεό και δευτερευόντως τις μεταξύ τους σχέσεις πάντοτε υπό το πρίσμα της θεϊκής κυριαρχίας, αφού στο Ισλάμ ο μοναδικός Νομοθέτης και Δικαστής είναι ο Θεός.
Έτσι προκύπτει η μεγάλη διαφορά μεταξύ της Σαρία και του δυτικού συστήματος δικαιοσύνης, καθώς η δυτική νομοθεσία ρυθμίζει αποκλειστικά και μόνο τη σχέση των πολιτών με το κράτος και τις σχέσεις των ατόμων μεταξύ τους με σκοπό την πρόβλεψη και τιμωρία παραβατικών συμπεριφορών που στρέφονται κατά της ζωής, της ελευθερίας και της περιουσίας. Η διαφορά αυτή αποτυπώνεται ως εξής: «Στους δυτικούς κώδικες ό,τι δεν απαγορεύεται νομικώς επιτρέπεται, ενώ στο ισλαμικό δίκαιο ό,τι δεν επιτρέπεται νομικώς απαγορεύεται».
Όλες οι ανθρώπινες πράξεις διαιρούνται σε πέντε κατηγορίες και ανάλογα νομιμοποιούνται, καταδικάζονται ή γίνονται ανεκτές σύμφωνα με τις επιταγές της Σαρία. Με τη κατηγοριοποίηση των διαφόρων πράξεων ασχολήθηκαν οι νομικές σχολές και κάθε μουσουλμάνος είναι υποχρεωμένος να επιλέξει οπωσδήποτε μία εκ των τεσσάρων σχολών σύμφωνα με τις αρχές της οποίας θα ρυθμίζει όλες τις πράξεις και τη συμπεριφορά του, ενώ είναι δυνατό να αλλάξει και να ενταχθεί σε μία διαφορετική απ’ την αρχική του επιλογή. Όλα τα νομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις του μουσουλμάνου σχετίζονται και εξαρτώνται άμεσα απ’ τα θρησκευτικά του καθήκοντα με δυσδιάκριτα μεταξύ τους όρια.
Σήμερα τα ισλαμικά κράτη στο σύνολό τους σχεδόν έχουν υιοθετήσει σύγχρονους νομικούς κώδικες, σύμφωνους με τα δυτικά πρότυπα και σε αρμονία με το πνεύμα της Σαρία, ενώ η εφαρμογή της έχει περιοριστεί στο οικογενειακό δίκαιο. Από διάφορες πλευρές ακούγονται φωνές για την πλήρη εφαρμογή της Σαρία και σε άλλους τομείς δικαίου εκτός απ’ το οικογενειακό, ενώ άλλες ομάδες απομακρύνονται όλο και περισσότερο απ’ τις εντολές της.