Τα 7 μαγικά κλειδιά που ανοίγουν τις πύλες του νου..!!!
Τα Ερμητικά κείμενα«Οι αρχές της Αλήθειας είναι επτά: εκείνος που το καταλαβαίνει αυτότέλεια, κατέχει το μαγικό κλειδί, που με αυτό οι Πύλες του ναού θαανοίξουν».1. «Το Πάν είναι ο Λόγος. Το σύμπαν είναι Νοητικό».(Πρώτη Αρχή)2. «Όπως είναι πάνω είναι και κάτω. Όπως είναι κάτω είναι και πάνω».(Δεύτερη Αρχή)3. «Τίποτε δεν είναι ακίνητο όλα δονούνται». (Τρίτη Αρχή)4. «Όλα είναι δυαδικά, όλα έχουν δύο πόλους. Όλα είναι ένα ζεύγοςαντιθέτων, τα άκρα αγγίζονται».(Τέταρτη Αρχή)5. «Όλα ρέουν και πάλι ρέουν. Όλα έχουν περιόδους ακμής καιπαρακμής, ανόδου και καθόδου. Όλα κινούνται σαν εκκρεμές. Τομέτρο της κίνησης προς τα δεξιά είναι όμοιο με αυτό της κίνησης προςτα αριστερά. Ο ρυθμός είναι η εξίσωση τους». (Πέμπτη Αρχή)6. «Κάθε αιτία έχει το αποτέλεσμα της. Κάθε αποτέλεσμα έχει μια αιτία,όλα γίνονται σύμφωνα με τον Νόμο».(Έκτη αρχή)7. «Η γέννηση υπάρχει παντού. Όλα έχουν μια αρσενική και μια θηλυκήαρχή. Η γέννηση εκδηλώνεται σε κάθε επίπεδο».(Έβδομη Αρχή)
Μέχρι χθες οι μεγαλύτεροι φιλολογικοί κριτικοί αρνούνταν τηναυθεντικότητα των Ερμητικών κειμένων. Αν και υπήρχαν μαρτυρίεςφιλοσοφικών αυθεντιών συγκεκριμένα του Ιάμβλιχου που ανέφερε ότι οΠυθαγόρας και ο Πλάτων κατά την επίσκεψή τους στην Αίγυπτο«διάβασαν» τις στήλες του Ερμή με την βοήθεια των ιερέων, τα κείμενααυτά δεν γινόταν πιστευτά μέχρι που ανακαλύφθηκαν αποσπάσματαπάνω σε αιγυπτιακά μνημεία και τάφους των πρώτων δυναστειών.Ο Ποίμανδρος που υπάρχει σήμερα είναι η σύνοψη ενός των βιβλίων τουΘώτ ή Ερμή Τρισμέγιστου, από ένα πλατωνιστή της Αλεξάνδρειας. Τον 3ομ.χ αιώνα ένας Ιουδαίος καβαλιστής αναμόρφωσε το κείμενο καιονομάστηκε η Γένεση του Ενώχ. Ένα βιβλίο που εξαφανίστηκε τοπροηγούμενο αιώνα. Ο Κλήμης της Αλεξάνδρειας ένας από τους πατέρεςτης εκκλησίας αναφέρει ότι τα σαράντα δύο ιερά βιβλία της Αιγύπτουαποτελούσαν μέρος των βιβλίων του Ερμή. Ο Νεοπλατωνικός Ιάμβλιχοςστηρίζεται στην αυθεντία του αιγυπτίου ιερέα Αβαμμών και αποδίδειχίλια διακόσια βιβλία στον Ερμή τον Τρισμέγιστο.Ο Διογένης ο Λαέρτιος αποδίδει μια ηλικία 48.863 χρόνων πρίν από τηνεποχή του Μέγα Αλεξάνδρου στα βιβλία του Ερμή και των ιερών αρχείωντων Αιγυπτίων. Η ιστορία του Θώτ ή Ερμή του Τρισμέγιστου χάνεται πίσωστον χρόνο και στον πολιτισμό της μυθικής κόκκινης Αιγύπτου. Πολιτισμόςπου έφτασε στο απόγειο του πρίν από τον τελευταίο καταποντισμό τηςΑτλαντίδας. Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος ήταν εκείνος που δίδαξε στουςανθρώπους όλα όσα γνωρίζουν και ήταν ο ιδρυτής των μυστηρίων. Οιπρώτοι μαθητές του Ερμητισμού υιοθέτησαν τα ονόματα των δασκάλωντους και αυτή η συνήθεια πέρασε από γενιά σε γενιά μυημένων μέχρι τηνιστορική εποχή.
Ο Ερμής ήταν το έμβλημα του Λόγου που δημιουργεί και ερμηνεύει ταπάντα. Τα βιβλία του Ερμή ήταν μια σύνθεση ενός πανάρχαιου δόγματοςκάτω από την εξωτερική αιγυπτιακή μορφή. Η παράδοση αυτή είναι ηαρχαιότερη παράδοση που έχουμε στην Δύση.Ο πραγματικός σπουδαστής όμως δεν πρέπει να ξεγελιέται από τηνφρασεολογία αυτών των μεταφράσεων και να πιστέψει ότι οι ΑρχαίοιΑιγύπτιοι και οι αρχαίοι Έλληνες μιλούσαν και αναφέρονταν επιπόλαια,σε κάθε στιγμή των συζητήσεων τους στο Υπέρτατο Όν, όπως συμβαίνεισε κάθε σελίδα αυτών των μεταφράσεων. Κανένα Ερμητικό έργογραμμένο από Αιγυπτίους δεν θα μιλούσε για τον ένα συμπαντικό θεό τωνμονοθεϊστικών συστημάτων. Για τους Αιγυπτίους ο κάθε θεός ήταν ο«ένας ζών και μοναδικός θεός». Ο μονοθεϊσμός τους ήταν καθαράγεωγραφικός. Ο Αιγύπτιος της Μέμφιδος διακήρυσσε την μοναδικότητατου Φθά και ο αιγύπτιος της Θήβας την μοναδικότητα του Άμμωνα. Οένας θεός δεν είναι παρά ο θεός της πόλης και δεν αποκλείει την ύπαρξηενός θεού της γειτονικής πόλης. Οι αιγύπτιοι δεν μιλούσαν για τον ένα θεόπου είναι αδιάγνωστος αλλά για τους μοναδικούς θεούς τους. Βάση αυτούτου χαρακτηριστικού κρίνεται η αυθεντικότητα των Ερμητικών κειμένων.Η πρώτη όμως πανάρχαια τριάδα των αιγυπτιακών θεών που χάνεται σταβάθη του χρόνου ήταν Όσιρις - Ίσις - Ώρος.Το Κηρύκειο ήταν ένα χαρακτηριστικό σύμβολο του Ερμητισμού που πάνωτου οι μυημένοι μπορούσαν να αναγνωρίσουν τους επτά νόμους τουσύμπαντος. Αυτοί οι επτά νόμοι συσχετίζονταν με τα επτά κλειδιάερμηνείας, τα οποία χρησιμοποιούνταν για κάθε σύμβολο, Μύθο ήαλληγορία.1. Αστρολογικό2. Θρησκευτικό3. Ιστορικό4. Μαθηματικό5. Γεωμετρικό6. Ψυχολογικό7. Γλωσσολογικό8. ΦυσιολογικόΕπίσης σχετίζονται με τους επτά φορείς της συνείδησης ενός ανθρώπου
που τόσο συχνά βλέπουμε με τα δικά τους σύμβολα στις αιγυπτιακέςαναπαραστάσεις.Λέγεται ότι στον τάφο του Ερμή του Τρισμέγιστου βρέθηκε έναςσμαραγδένιος πίνακας. Σε αυτόν εκτός από το κείμενο υπήρχανχαραγμένα δύο χέρια. Το ανυψωμένο δεξί χέρι αναφερόταν με την λέξη«Λύσε» και το αριστερό που έδειχνε κάτω με την λέξη «Συμπύκνωσε». Δενείναι τυχαίο που οι ρίζες της αλχημείας βρίσκονται στην αρχαία Αίγυπτο.Ο Θώτ κάτω από την μορφή της ίβις δίδασκε τους νόμους της φύσης καιτην αντιστοιχία αυτών των νόμων στον μικρόκοσμο. Με την μορφή τηςίβιδας, ένα πουλί ιερό για τους αρχαίους αιγυπτίους, βλέπουμε νααναπαριστάνεται αυτή η θεότητα στην Αίγυπτο.Υπήρχαν δύο είδη Ίβιδας μια μαύρη και μια μαύρη και άσπρη. Η πρώτηεξολόθρευε τα φτερωτά φίδια που ερχόταν κάθε άνοιξη από την Αραβία.Η άλλη ήταν αφιερωμένη στην σελήνη γιατί ο πλανήτης είναι φωτεινόςαπό την μια πλευρά και σκοτεινός από την άλλη. Το πουλί αυτό προκαλείμεγάλη καταστροφή στα αυγά του κροκοδείλου που γεμίζουν τον Νείλοκαι λέγεται ότι το κάνει κάτω από το φώς του φεγγαριού και έτσιβοηθιέται από την Ίσιδα σαν σελήνη. Ο Θώτ σαν γραμματέας της Ίσιδοςκαι του Όσιρι ήταν ο κύριος του Χρόνου και ο ρυθμιστής των ατομικώνπεπρωμένων.Στην σκέψη των προσωκρατικών βλέπουμε μια προσπάθεια ερμηνείας τουκόσμου κάτω από το Ερμητικό πνεύμα. Πολλοί από τους προσωκρατικούςήταν πιθανόν μυημένοι στα μυστήρια της Αιγύπτου. Με τουςπροσωκρατικούς είναι που ξεκινά η εκλαΐκευση των μυστηρίων στηνΔύση. Αρχίζει μια διαδικασία κατανόησης του κόσμου. Το πέρασμα απότην μυθική στην φιλοσοφική αντίληψη του κόσμου.Σε όλες τις φιλοσοφικές σχολές που ακολούθησαν βλέπουμε μια ανάπτυξηαυτών των αρχών με κέντρο τον άνθρωπο, την πόλη και τον κόσμο. Τιςβλέπουμε στον «Κόσμο των ιδεών» και στην Αθανασία της ψυχής τουΠλάτωνα. Τις βλέπουμε στην Φυσική των Στωικών με το εύρημα του«μικρόκοσμου» και «μακρόκοσμου», όπως στον μακρόκοσμο έτσι και στονμικρόκοσμο, «όπως πάνω έτσι και κάτω», στην φιλοσοφία τωνΝεοπλατωνικών και στο ξεδίπλωμα του κόσμου από το φώς στο σκοτάδι,στην φιλοσοφία της Αναγέννησης που έφερε στο φώς όλη την παράδοσητης αρχαιότητας και παντού την εποχή εκείνη άκουγες «Γνώρισε τονεαυτό σου ω θεία γενιά ντυμένη την όψη του ανθρώπου».Η Φιλοσοφία από τα χρόνια των προσωκρατικών έγινε η γέφυρα μεταξύτου μυστηρίου και του ανθρώπινου λόγου. Μια λέξη που χρησιμοποιήθηκεγια πρώτη φορά από τον Πυθαγόρα. Αυτός ήταν ο συνδετικός κρίκοςμεταξύ των αρχαίων Ορφικών μυστηρίων, που είχαν τις ρίζες τους στηνΑίγυπτο και της Εσωτερικής φιλοσοφίας μέχρι σήμερα. Σε κάποιο μυητικόιερό στην αρχαία Ελλάδα αναγραφόταν «Ότι υπήρξε, υπάρχει και θαυπάρχει». Τα μυστήρια απλώς εξαφανίστηκαν από την επιφάνεια της γηςμόνο για κείνους που δεν μπορούν να δουν. Ο κύκλος του Λόγου έκλεισεκαι μια άλλη εποχή γεννιέται. Μια εποχή που η αντίληψη θα δώσει τηνθέση της στην Γνώση.Ο Ερμής έλεγε «Η Γνώση διαφέρει από την αντίληψη, γιατί η αντίληψηείναι για τα πράγματα που την περιβάλλουν, αλλά η Γνώση είναι το τέλοςτης αντίληψης.»ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:1. Ερμητικά κείμενα, Λόγοι I-XVIII, εκδόσεις Παρασκήνιο Αθήνα 19902. Physics for scientists & engineers / Raymond A. Serway / έκδοσηυπηρεσίας δημοσιευμάτων από Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης3. Σημειώσεις σύγχρονης φυσικής / Χ. Ελευθεριάδης, Α. Λιόλιος, Κ.Ζιούτας, Η. Σαββίδης / έκδοση υπηρεσίας δημοσιευμάτων απόΑριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης4. Η γένεση του σύμπαντος (Άρθρο) / Γιάννης Βούλγαρης / περιοδικό Ν.Α.(τεύχος 65)5. Επιστήμη και εσωτερισμός (Άρθρο) / περιοδικό Ν.Α. (τεύχος 85)6. Επιστήμη και φιλοσοφία (Άρθρο) / περιοδικό Ν.Α. (τεύχος 71)7. Η Φυσική του 20ου αιώνα (Άρθρο) / περιοδικό Ν.Α. (τεύχος 44)
ΑΝ σας άρεσε αυτό το άρθρο κάντε κλίκ.. ΕΔΩ.. για να είστε οι πιο ενημερωμένοι αναγνώστες του διαδικτύου!